Pêche de la truite aux leurres Lacs des Pyrénées est sur Facebook
-
Pseudo:
Mot de passe:
Liste des membres - Astuces forum
Recherche dans le forum :
Vous n'êtes pas identifié

Sujet: Voleu legir i corregir la traducció de la Introducció ?

Paco
Posts: 1304
Pertinence:

Groupes: 1
message 18 fév 2007 - 23:09 | Voleu legir i corregir la traducció de la Introducció ?  
Note du message: Notez ce message: down / up

INTRODUCCIÓ

La idea d'esta pàgina web és dur a terme una relació de tots els llacs del Pirineu, organitzats per valls (indicant la seua profunditat, superfície, fauna piscícola ... i il·lustrats amb fotografies), tots ells amb una fitxa sinòptica accessible amb un simple clic sobre un pla o un nom en la pantalla.
En vista de la quantitat tan nombrosa de llacs existent en el massís, el meu projecte s'ha anat allargant en el temps. Mai podré visitar tots estos llacs, però per mitjà d'Internet, amb el temps i un poc de la vostra ajuda ...

* Història de la repoblació dels llacs Pirinencs
* Els peixos dels llacs del Pirineu
* Els llacs d'Alta Muntanya
* Excavació dels llacs d'Alta Muntanya
* Farcit dels llacs d'Alta Muntanya
* Eutrofització dels llacs
* Bibliografia sobre els llacs del Pirineu
* Llegendes

En els començaments d'esta pàgina web, l'objectiu era sobretot els Pirineus Occidentals Francesos, la seua classificació per departaments i valls, no obstant això he pogut extenderlo també als Centrals i Orientals.

Moltes gràcies a tots aquells que m'han ajudat fins al dia de hui!

Una secció sobre els Pirineus Espanyols està en curs d'elaboració.

Diversos autors han abordat el tema, un dels primers va ser Emile Belloc proveït d'una sonda, després l'aba Ludovic Gaurier qui a partir de 1906 va passar de 3 a 5 mesos a l'any vivint en una tenda de campanya, recorrent i cartografiant els llacs de la vessant francesa, arribant a comptabilitzar 520, empleando 25 anys de la seua vida per a dur a terme esta tasca.
Este aba va ser una dels pioners de la limnografia pirinenca (Ciència de les aigües estancades).

Alain Bourneton va escriure diversos llibres sobre els llacs en els anys 70, en el volum anomenat "Rivages Pyrénées" ( "Vores Pirinenques" ) comptabilitza 1500 llacs de diàmetre superior a 100 metres.

Alguns d'estos llacs no figuren tan sols en els mapes de l'Institut Geogràfic Francés ( IGN).

Louis Audoubert, autor igualment de diversos llibres sobre este tema, té registrats 2512 llacs !

Com guia pràctica, que podem portar en la motxilla, es pot utilitzar l'obra de Pierre Vergès de Rando edicions (1994) :
" Balades et pèches de lac en lac, dans li et autour du Parc National dónes Pyrénées " (Excursions i pesca de llac a llac, en l'interior i al voltant del Parc Nacional dels Pirineus).

Esta pàgina web no té cap interés comercial. Si voleu enviar fotos de llacs, així com qualsevol altra informació respecte d'això, serà molt ben rebuda.
Moltes gràcies


sm6.gif
_________________
Quoi que tu fasses, où que tu ailles, ce qui tu sois, dites toujours que ta vie t'apartient.
Paco
Posts: 1304
Pertinence:

Groupes: 1
message 22 fév 2007 - 20:35 |  
Note du message: Notez ce message: down / up

Crec que vaig a tirar la tobayola icon_cry.gif

Els catalans del Rosillon no volem escriure en sa llengua fish4.gif

Jo me ho ha pres com una afició, peró m'en ha quedat sol icon_neutral.gif
_________________
Quoi que tu fasses, où que tu ailles, ce qui tu sois, dites toujours que ta vie t'apartient.
cigale
Posts: 2584
Pertinence:

Groupes: 1
message 26 fév 2007 - 16:37 |  
Note du message: Notez ce message: down / up

icon_redface.gif icon_redface.gif
Paco, son pas anat à l'escola guire tems icon_mrgreen.gif no sap escrire en catala icon_redface.gif
no es une buricada ! icon_sad.gif
_________________
ara i sempre
paillagousti
Posts: 2474
Pertinence:

Groupes: 1
message 26 fév 2007 - 17:37 |  
Note du message: Notez ce message: down / up

moltes gracies per la teu attencio ,pero no soc capac en escriure com tu !
Per temps ,la traductio sembla molt sensilla i correcte ...quan es ben fet perque
es podria cambiar una cosa ! sm6.gif sm6.gif sm6.gif
angunet66
Posts: 2154
Pertinence:

Groupes: 1
message 26 fév 2007 - 18:15 |  
Note du message: Notez ce message: down / up

Parla catala si,l'escriure no se icon_redface.gif Al meu temps no y avia clases de nostre llengua al colegi icon_rolleyes.gif
_________________
Al lluny l'estany s'esten platejat i serè
dom brial
Posts: 115
Pertinence:
message 28 avr 2007 - 12:35 |  
Note du message: Notez ce message: down / up

Es molt difficil per nosaltres catalàs de France. Jo tinc familia de l'altre costat d'els pirineus. Els entenc molt bé, escriure es altre cosa.
Moltes gràcies per aquestas lletras.
Pardoneu las faltes, i Deu sap si n'i a. icon_mrgreen.gif


_________________
El dia que veura els hommes mès fis qu'els burros no ès apunt de sé.(Brunò FONS, fil au zoff qu'a talent)

Inviter des personnes à lire ce sujet...
(entrez un pseudo ou une adresse email par ligne)
Chercher un membre
Texte pour les destinataires / invités (facultatif):

Votre email:
(En étant abonné, vous recevrez un mail dés qu'une prochaine réponse sera envoyée)

Rechercher dans - Astuces forum

Navigation :
Forum issu du site www.achigan.net - France
© 2004-2024 - Mentions Légales

  Abritel - Hotels - Pierre et Vacances - Thermalisme Pyrénées

Page générée en 0.062s. - 25 requêtes sql -
Ce site utilise des cookies - En savoir plus - X
17 visiteurs (liste) en ce moment